در این مقاله تلاش شده است هر آنچه برای انتخاب نام برند مناسب نیاز دارید، شرح داده شود تا نگرانی از این بابت نداشته باشید. لازم به ذکر است که به صورت مستقیم به موردی اشاره نخواهد شد ولی در پایان ایده و انگیزه کافی برای انتخاب برند خود را خواهید داشت.
یکی از مهم ترین تصمیماتی که والدین در زندگی میگیرند انتخاب نام فرزندشان است و این انتخاب گاها کمی پیچیده است.
اگر همه پدر و مادر ها برای فرزندان خود نامی مشترک انتخاب کنند، قطعا در آینده در تشخیص فرزندشان از سایر افراد جامعه مشکل خواهند داشت. بنابراین تمام والدین تلاش می کنند تا نامی منحصر به فرد برای فرزند خود پیدا کنند که تلفظ آن آسان بوده و از طرفی معنی دار نیز باشد. اگر از نام های بسیار قدیمی استفاده کنند گاها ممکن است در آینده در مدرسه و یا در مراحل زندگی مورد تمسخر یا اذیت و آزار قرار گیرند.
برای یک بنیانگذار، ارزش برند کمتر از فرزند نیست و به همین دلیل انتخاب یک نام تجاری جدید بسیار دشوار است. نام برند می تواند به عنوان یکی از دارایی های اساسی مورد نیاز مشاغل برای ادامه حیات، عرضه محصولات جدید، جذب مشتری و متمایز شدن از رقیبان محسوب گردد. بهتر است تلاش کنید یک نام برند منحصر به فرد و معنی دار انتخاب کنید که به خاطر سپردن آن بسیار آسان باشد.
نام برند چگونه به رشد شما کمک می کند؟
هر کارآفرین به یک چوب جادویی نیاز دارد که نام برندی بی نظیر، به یاد ماندنی، خلاق و جذاب را ایجاد کند اما متاسفانه چنین چوبی وجود ندارد. هیچ راه درست و کاملی برای دستیابی به یک نام تجاری عالی وجود ندارد. ولی می توان بر اساس تجارب سایر کارآفرینان بهترین گزینه را انتخاب کرد. برخی از مواردی که می توانند در انتخاب یک نام تجاری به شما کمک کنند در ادامه مطرح شده اند:
استفاده از نام خانوادگی:
یکی از بهترین راه های انتخاب نام عالی برای برند، استفاده از نام خانوادگی بنیانگذار برند است. برند های Ford Motor، Disney و شرکت Estée Lauder Company Inc از جمله برند های موفقی هستند که از همین استراتژی استفاده کردند. اگرچه این روش بسیار سریع و آسان به نظر می رسد اما گاها جذابیت خوبی نیز دارد. نام خانوادگی بهتر است یک کلمه خاص و غیر معمول باشد که تمام مشتریان بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند.
همانطور که در فیلم ‘The Founder’ نشان داده شده است، شخصیت اصلی “ری کروک” احساس کرد که نام برند “مک دونالد” بسیار باشکوه، زیبا و بی حد و حصر است و از هر نام دیگری بهتر است. پس وی تصمیم گرفت بجای انتخاب یک نام برند جدید ‘مک دونالد’ را خریداری کند. در ابتدا ریچارد و موریس مک دونالد برادرانی بودند که این رستوران را تاسیس کردند و سپس “ری کروک” با پیشنهاد توسعه رستوران های زنجیره ای با آنها شریک شده و در نهایت این برند را از آن دو برادر خریداری کرد. مکدونالد (McDonald’s) بزرگترین رستوران زنجیره ای دنیاست که با بیش از ۳۷٬۸۰۰ شعبه در ۱۱۹ کشور جهان دارد و روزانه به ۶۴ میلیون مشتری سرویس میدهد.
استفاده از کلمات معنا دار:
تصویر(1)
در زبان کره ای کلمه “سامسونگ” به معنی سه ستاره می باشد. یک نکته بسیار مهم این است که معنای کلمه باید در زبان های مختلف بررسی شود زیرا ممکن است یک کلمه در حالت های مختلفی در یک زبان معنای خوبی داشته باشد ولی در برخی از زبان ها معنای منفی داشته و در آینده به جهت گسترش در جوامع بین المللی چالش هایی برای درک آن بوجود بیاید.
برقراری ارتباط:
ارتباط دادن یک نام آشنا با نام برند شما می تواند مفید باشد. سعی کنید در هنگام انتخاب نام برند یک چالش ذهنی ایجاد کنید و یا یک تصویر ذهنی بسازید. از ارتباط با حیوانات، گلها، مردم، نام های اسطوره ای، رودخانه ها و … استفاده کنید. بعنوان مثال نام برند مشهور “آمازون” براساس رودخانه آمازون ساخته شده است. همانطور که می دانید رودخانه آمازون بزرگترین رودخانه در کل کره زمین محسوب می شود.
همچنین نام یکی از افسانه ای ترین برند های جهان “نایک” است. نایک نام الهه ای در یونان باستان بود. نام تجاری “Puma” بر اساس یک گربه ساخته شده است که مفهوم قدرت، سرعت، انعطاف پذیری، چابکی و مقاومت را در خود جای داده است.
استفاده از کلمات ترکیبی:
در نام های ترکیبی می توانید از ترکیب دو کلمه منحصر به فرد استفاده نمایید. بعنوان مثال نام برند ‘Microsoft’ از ترکیب دو کلمه “Microcomputer” به معنی ریز کامپیوتر و “software” به معنای نرم افزار تشکیل شده است.
انتخاب نام زادگاه به عنوان نام برند:
این روش می تواند به عنوان مولفه چالش برانگیزی در هویت یک برند عمل کند. در ابتدا نام زادگاه می تواند به معروف شدن برند کمک کند و زمانی که برند در سطح جهانی مطرح شد، این نام برند است که به محبوبیت زادگاه شما کمک می کند.
یکی از نمونه های چشمگیر در این روش، برند KFC (مرغ سوخاری کنتاکی) است که به عنوان یک رستوران کنار جاده ای در شهر کنتاکی ایالات متحده آغاز شد و سپس به یکی از بزرگترین رستوران های زنجیره ای فست فود جهانی تبدیل شد.
داستان های جذاب:
افراد جامعه داستان ها را گوش می دهند و بیاد می آورند. داستان ها ابزار موثری برای برقراری ارتباط با دیگران هستند. یک داستان جذاب می تواند اهمیت یک نام تجاری را افزایش دهد. به عنوان مثال نام تجاری “علی بابا” بر اساس داستان عربی قدیمی “علی بابا و چهل دزد” ساخته شده است.
شخصیت های کتاب یا فیلم:
کتاب ها و فیلم ها می توانند، دریچه جدیدی به سمت دنیایی از نام های تجاری در ذهن شما باز کنند. شخصیت های فیلم های مشهور می توانند بسیار سرگرم کننده باشند و گاهی تاثیرات طولانی مدتی برجای می گذارند. یکی از این نام ها استارباکس (Starbucks) می باشد که برگرفته از نام یک شخصیت است.
پیوند کلمات عمومی:
می توانید با پیوند دادن کلمات عمومی و رایج با ترتیب صحیح، نام های معنا دار، جذاب و به یاد ماندنی برای برند خود ایجاد کنید. نام تجاری فیسبوک (Facebook) از دو کلمه بسیار متداول “فیس” و “بوک” تشکیل شده است و یا در نمونه ای دیگر برند “MakeMyTrip” از سه کلمه Make ،My و Trip تشکیل شده است.
استفاده از عناصر:
یک عنصر از یک سرویس یا محصول می تواند در نام برند کانون توجه قرار گیرد زیرا تصویری از خدمات/محصول تاثیر مثبتی بر مصرف کننده می گذارد. به عنوان مثال در نام برند “Coca-Cola” (کوکا کولا) اولین کلمه به کوکا (برگ گیاه کوکا) اشاره دارد و کولا (دانههای گیاه کولا به عنوان منبع کافئین) میباشد.
نکاتی طلایی برای انتخاب یک نام تجاری جذاب:
تصویر(2)
نام برند را ساده و کوتاه انتخاب کنید
داشتن یک نام کوتاه به این دلیل ایده آل است که به راحتی به خاطر سپرده می شود، تلفظ آن بسیار راحت است و بدون دردسر در عنوان صفحه اصلی سایت قرار می گیرد. هر چند ممکن است پیدا کردن چنین نام هایی برای شما چالش برانگیز باشد. هر روز برند های جدیدی راه اندازی می شوند و بدون شک قبلا نام هایی که انتخاب کرده اید به ذهن افراد دیگری نیز خطور کرده است. خوشبختانه دنیای وب دنیای بزرگی است و پتانسیل زیادی برای نام برند های تجاری و جذاب شما وجود دارد که می توانید روی آنها کار کنید.
در ادامه چند استراتژی عالی مطرح شده است که می توانید برای انتخاب نام برند در شروع کسب و کار خود از آنها استفاده کنید:
- از ترکیب کلمات کوچک استفاده کنید. دو کلمه که در کنار هم قافیه دارند و یا به صورت کنایه هستند می توانند بسیار به یاد ماندنی تر باشند، مانند: Snack Shack
- کلماتی را بسازید یا کلمات موجود را تغییر دهید. برند های قوی مانند Google ،eBay و Skype نام های قابل شناسایی و به یادماندنی دارند حتی اگر کلمات واقعی نباشند.
- از کلماتی که فقط خودتان معنای آن را می دانید (به اصطلاح من درآوردی)، استفاده کنید. ممکن است نام مستعار خودتان یا یکی از افرادی که می شناسید باشد یا حتی نام حیوان خانگی شما باشد که بتواند تبدیل به یک نام برند خوب شود.
- استفاده از نام های شخصی ممکن است در شناسایی برند شما در سطح کوچک شهر و یا منطقه محل سکونت شما بسیار کمک کننده باشد.
خاص باشید
تحقیقات لازم را در بازار کار انجام دهید تا متوجه شوید کدام نام برند ها قبلا ثبت شده اند سپس به دنبال یک نام برند منحصر به فرد باشید و عینا ایده های رقبا را کپی نکنید. به عبارتی به دنبال ایده هایی باشید که سایرین انجام نداده اند.
متفاوت باشید
به عنوان مثال، اگر در حال فروش فناوری و محصولات الکترونیکی هستید، ممکن است رقبایی داشته باشید که از کلماتی مانند “فناوری”، “الکترونیک” و همچنین “آینده” در نام تجاری خود استفاده می کنند. پس شما سعی کنید عینا از همان کلمات استفاده نکنید، متفاوت فکر کنید و یک دیدگاه منحصر به فرد برای نام تجاری (برند) خود داشته باشید.
حضور آنلاین نام برند خود را در نظر بگیرید
زمانی که لیستی از نام برند های مورد نظرتان را یادداشت می کنید، باید بررسی نمایید که آیا دامنه ای برای برند انتخابی در دسترس هست یا خیر؟ ممکن است قبلا به دست فرد دیگری رزرو شده باشد. این مورد را می توانید از اینجا بررسی نمایید.
تصویر(3)
انتخاب و ثبت یک دامنه سفارشی و منحصر به فرد برای فروشگاه و یا برند شما می تواند یک امر بسیار مهم باشد. البته مراقب باشید که پروسه انتخاب نام دامنه برای برند شما منجر به تعویق انداختن شروع کسب و کارتان نشود. انتخاب نام دامنه ای که خدمات و برند شما را به درستی توصیف کند ارزش دارد، بنابراین انتخاب نام دامنه تصمیمی است که جای اندکی تامل دارد.
به پلتفرم خود نیز فکر کنید
ممکن است در آینده به فروش محصولات خود در سایت های بزرگی مانند آمازون، eBay یا هر بازار دیگری بپردازید. ایده خوبی است که نام برند انتخابی خود را در بین فروشندگان سایت های بزرگ جستجو کنید و از یکتا بودن آن اطمینان حاصل نمایید تا در آینده مشتریانتان، شما را با هیچ برند دیگری اشتباه نگیرند.
خلاق باشید
در صورتی که دامنه com. برای برند شما قبلا خریداری شده ولی هنوز استفاده ای از آن نمی شود یا با قیمتی بالا به فروش گذاشته شده است، به هیچ وجه ناراحت و نا امید نشوید. می توانید از یک TLD متفاوت استفاده کنید. دلیل اینکه com. یک پسوند خوب می باشد، این است که نسبت به سایر TLD ها رایج تر می باشد ولی این دلیل نمی شود که سایر TLD ها بی ارزش باشند. ممکن است در آینده بتوانید با گسترش کسب و کار خود دامنه com. را نیز خریداری کنید.
نام دامنه یکتا و خاص انتخاب کنید
برند Tattly به دلیل اینکه در زمان شروع فعالیت، قادر به خرید دامنه tattly.com نبود، تصمیم گرفت از پسوند ly. استفاده کند و دامنه tatt.ly را خریداری کرد ولی اکنون دامنه tattly.com را تهیه کرده است. اگرچه کارشناسان موتور های جستجو معتقدند که گوگل از دامنه های ناشناخته استقبال نمی کند و در کل پیشنهاد می گردد اگر وبسایت با کیفیت و با تجربه کاربری بالایی دارید تا جای ممکن از همان دامنه com. استفاده نمایید.
می توانید از نام دامنه های زیر الگو بگیرید
- Sandytoesshop.com : [نام برند]Shop.com
- Helmboots.com : [محصول اصلی][نام برند].com
- Getflow.com : Get[نام محصول].com
- Lifeinspirithome.com : [نام صنعت][نام برند].com
- Shopmeekco.com : [نام برند]co.com
- Mybillie.com :[نام برند][من/شما].com
- Wearpepper.com : [نام برند][فعل].com
پیشنهاد می شود TLD های زیر را نیز در نظر داشته باشید:
- shop.
- store.
- بر اساس محصولی که می فروشید ( shoes. یا art.)
- ادامه نام تجاری (به عنوان مثال، دامنه “Fuego.Clothing” برای کمپانی “Fuego Clothing Co” یا “muvo.health” برای شرکت “Muvo Health Supplements” در نظر گرفته شده است.)
مطمئن شوید که نام برند معتبری انتخاب کرده اید
اطمینان حاصل کنید که از نظر قانونی مجاز به استفاده از نام برندی که انتخاب کرده اید هستید. پس از مشخص شدن در دسترس بودن نام دامنه و برندتان در گوگل جستجو کنید که آیا نامی مشابه برند شما وجود دارد یا خیر و آیا امکان افزایش رتبه این برند در موتور های جستجو وجود دارد یا خیر؟ اگر یک نام عمومی انتخاب نمایید این امر چندان دشوار نخواهد بود. همچنین بررسی شبکه های اجتماعی پرمخاطب مانند فیسبوک و توییتر و اینستاگرام که مایل هستید در آنها فعالیت داشته باشید ضروری است.
چرا انتخاب یک برند کامل و به یاد ماندنی ضروری است؟
انتخاب نام تجاری اولین قدم در ایجاد اعتبار سازمان یا شرکت شما است. مخاطبان با شنیدن نام برند متوجه می شوند که چه انتظاری از شرکت(برند) شما می توانند داشته باشند. شهرت خوب به این معنی است که مخاطب به طور طبیعی تمایل داشته باشد با شما ارتباط برقرار کند. با بررسی رسانه های اجتماعی و دیدگاه های کاربران در اینترنت به سرعت متوجه می شود که آیا همان کسی هستید که ادعا می کنید یا خیر.
انواع نام تجاری(برند)
به گفته “برایان لیشر” 7 نوع نام برند رایج وجود دارد. برخی دیگر از متخصصان برند های تجاری را به دلیل عوامل فنی و یا عوامل دیگری به دسته های بیشتری نیز تقسیم می کنند. در این مقاله به بررسی 7 مورد رایج پرداخته شده است
- نام های تجاری معنا دار(رسا)
این دسته از نام های تجاری نوع کسب و کار را توصیف نمی کنند. اگر به درستی استفاده شوند بسیار خلاق و قدرتمند هستند. برخی از برند های معروف جهان از این نوع نام های تجاری استفاده می کنند. به شرکت هایی مانند آمازون، اپل و نایک توجه کنید. علاوه بر خلاقیت و قدرت، استفاده از یک نام تجاری معنا دار بسیاری از نیاز های اولیه را برای موفقیت این برند ها فراهم می کند. این نوع برند ها به سرعت آنچه که شرکتشان ارائه می کند را توصیف نمی کنند، بنابراین به مهارت بیشتری برای برقراری ارتباط با داستان برند آنها نیاز است.
- نام تجاری توصیفی
باید توجه داشته باشید که یک نام تجاری توصیفی روشی ساده برای برند سازی محصولات شماست. این نوع نام برند، سرویس یا محصول را با نام خود توصیف می کند. یک نام برند توصیفی ممکن است در اوایل کار باعث رشد سریع برند شود ولی با گذشت زمان و نیاز به نفوذ به مناطق جغرافیایی جدید شرکت را در یک منطقه خاص محدود می کند. اغلب شرکت ها در ابتدا به سمت انتخاب این نوع نام ها کشیده می شوند زیرا با کاری که انجام می دهند ارتباط برقرار می کنند و بازاریابی را آسان می کند. اما در دراز مدت، دفاع از آن دشوارتر می شود زیر رقابت بیشتری به بازار می آید و قدرت نام برند را کم می کند.
- نام تجاری ساختگی
یک نام برند ساختگی می تواند قدرت یکسانی با نام تجاری معنادار داشته باشد. اغلب می توان از گوگل بعنوان مثال بارز در همین زمینه یاد کرد. اگر بنیانگذاران گوگل هنگام جستجوی نام دامنه و انتخاب برند خود کلمه ای را اشتباه نمی نوشتند این نام هرگز وجود نداشت (این نام از کلمهی Googol یعنی عدد ۱ با ۱۰۰ صفر جلوی آن گرفته شده و نشاندهندهی حجم زیاد اطلاعاتی است که توسط این موتور جستوجو تولید میشود). ممکن است هر شرکتی که نامی اختراع می کند به اندازه گوگل خوش شانس نباشد. به طور معمول نام های ساختگی نیاز به بازاریابی و قصه پردازی قوی دارند تا اطمینان حاصل شود که مشتریان داستان برند را با نام تجاری و معنای مناسب درک می کنند. از آنجایی که یک نام برند ساختگی منحصر به فرد است به احتمال زیاد با یک فرایند برند سازی ساده تری روبرو خواهد شد.
- نام تجاری اختصاری
هنگامی که نام برند اختصاری را می شنوید ممکن است نام برند های استاندارد و قدیمی مانند K-Mart ،UPS ،IBM ،H&R Block ،DSW ،HSBC و CVS به ذهن شما خطور کند. اکنون شرکت های جدید برای انتخاب نام برند گزینه های بهتری نسبت به برند های قدیمی پیش رو دارند. به خاطر سپردن نام های اختصاری دشوار است و برای برقراری ارتباط با مشتریان نیاز به زمان و تلاش بسیاری می باشد.
- نام تجاری واژگانی
نام تجاری واژگانی، یکی دیگر از انواع نام های برند می باشد. در این نوع نام ها غالبا از کنایات و کلمات خاصی استفاده می کنند تا بخاطر سپاری آنها آسان تر شود. اگر چه مانند بسیاری از نام های دیگر، این نوع نام تجاری در دهه های گذشته با سوء استفاده های فراوانی روبرو شده است. به نام های تجاری مانند: Jiffy Lube، Western Sizzlin’ Steak House و Super Suds Car Wash توجه کنید، مخاطبان بسیار سخت می توانند با آنها ارتباط برقرار کنند در حالی که مدیران برند می توانستند بسیار بهتر عمل کنند. اگر قصد استفاده از این نوع نام را دارید، ایده پرداز برند شما می بایست در اجرای آن بسیار مهارت داشته باشد تا منجر به از دست دادن مشتریان نشود.
- نام تجاری بنیانگذار
استفاده از نام بنیانگذار بعنوان نام برند یکی از روش های خوب قدیمی است. Emery Farm که در سال ۱۶۵۵ تاسیس شد، قدیمیترین مزرعه خانوادگی در ایالاتمتحده آمریکا است که از همین روش نام گذاری استفاده میکند. در زمان های گذشته استفاده از نام خانوادگی یکی از روش های آسان و مفید برای انتخاب نام برند بوده است. هم اکنون نیز همواره از این روش برای انتخاب نام برند استفاده می شود. داشتن یک نام برند منحصر به فرد می تواند به طور قابل توجهی در برجسته کردن برند شما تاثیر گذار باشد.
- نام تجاری جغرافیایی
نام تجاری جغرافیایی شبیه به نام تجاری توصیفی است که بیش از حد از آن استفاده می شود، به سختی به خاطر سپرده می شود و معمولا در وهله اول نمی توانند توجه مخاطب را جلب کنند. طی سالهای گذشته، بسیاری از شرکتهای کوچک با اسمهایی نظیر New York Pilates ،Canada’s Best Value Inn ،St. Louis Bread Co شروع به کار کرده اند. این نوع نام های تجاری معمولا در آینده دچار مشکلاتی میشوند، گرچه ممکن است در ابتدا در همان منطقه رشد خوبی داشته باشند ولی با افزایش رشد در مناطق جدید ممکن است با چالش هایی روبرو شوند زیرا مخاطبان جدید نمی توانند به راحتی با فرهنگ و میراث جغرافیایی آنها ارتباط برقرار کنند. این نوع نام های تجاری مشکلات بیشتری دارند زیرا احتمال آن وجود دارد که شخص دیگری از همین نام تجاری برای شرکت خود در منطقه دیگری استفاده کرده باشد.
عوامل روانشناختی نام تجاری
زمانی که در فکر ایجاد یک نام تجاری هستید بهتر است این نوع سوالات را از خودتان بپرسید تا مطمئن شوید که از دیدگاه روانشناختی نام برند شما قوی است یا خیر؟
- آیا ممکن است این نام برند به راحتی با یک محصول، شرکت و یا خدمات در هر صنعت دیگری اشتباه گرفته شود ؟
- آیا نام برندی که انتخاب شده در مقایسه با رقبای دیگر وجه تمایزی دارد ؟
- آیا مخاطب به راحتی متوجه نام برند می شود و آن را می فهمد ؟
- اگر بله، آیا افرادی بجز مخاطبین اصلی شما می توانند با این نام برند ارتباط برقرار کنند؟
- آیا نام برند شما حس خوبی را به مخاطبان شما القا می کند؟
- آیا نام تجاری شما، شامل کلماتی که به راحتی قابل تجسم باشد هست؟
- اگر قصد دارید یک برند ملی یا بین المللی داشته باشید، آیا نام برند شما با فرهنگ های اقوام مختلف جهان سازگاری دارد؟
- آیا معانی منفی برای نام برند انتخابی وجود دارد؟ ممکن است نام برند انتخابی در زبان های دیگر معنی مناسبی نداشته باشد.
بررسی قوانین موجود در انتخاب نام تجاری
اگر تمام عوامل روانشناختی را چک کرده اید، در دنیای واقعی نیز فاکتور هایی وجود دارد که باید در هنگام ایجاد نام برند به آنها توجه داشته باشید. برای اطمینان از ایجاد نام برندی قوی و مطمئن این موارد را نیز بررسی نمایید.
- آیا قوانین نظارتی کشور خود را در زمینه نام گذاری برند، خدمات یا محصولات بررسی کرده اید؟
- آیا اطمینان دارید که فرد دیگری با این نام تجاری و یا نام تجاری مشابه قبلا برندی ثبت نکرده است؟
- آیا نام تجاری محصول و یا برند شما به آسانی هجی و تلفظ می شود؟
- آیا می توانید نام برند خود را به اندازه ای کوتاه کنید تا راحت تر به خاطر سپرده شود؟
- آیا نام تجاری شما به راحتی از پشت تلفن قابل فهم هست؟
- آیا دامنه com. برای نام تجاری شما در دسترس هست؟
- آیا فرد دیگری در شبکه های اجتماعی از این نام استفاده نمی کند؟
- آیا در گوگل رقابت شدیدی در جستجوی این نام برند وجود دارد؟ ممکن است نام برند شما با نام یک محصول یکسان باشد و در نتایج جستجو رقابت زیادی برای افزایش رتبه این کلمه وجود داشته باشد.
ده برند برتر جهان را کدام نام های تجاری به خود اختصاص داده اند ؟
- Apple
- Amazon
- Microsoft
- Samsung
- Coca-Cola
- Toyota
- Mercedes-Benz
- McDonald’s
- Disney
هفت مورد از ده گزینه نام برده شده در لیست فوق از نوع نام های تجاری “ساختگی” و “معنادار” هستند. نکته مشترک بین تمامی این برند ها بجز هزاران میلیارد سرمایه، داشتن ارتباط عاطفی قوی با مخاطبان است. فقط دو مورد از این لیست از نام بنیانگذار استفاده کرده اند و یک مورد دیگر هم از نوع نام تجاری اختصاری استفاده می کند.
منبع : ارتباطات نت میهن